07-08 januari -Duniden and Otago Pensula

hier het begin van mijn 2 weken trip over het zuider-eiland
na 250km gereist te hebben ben ik aangekomen in het kust stadje Duniden
ik verblijf hier 2 dagn en om alles beetje te verkennen
1 dag de stad en 2e dag de tong van Duniden otago Pensula
het is een vrij grote stad voor in nieuwzeeland eigenschappen
je kunt het ongeveer vergelijken met leiden denk ik
het grappige is dat hier ook de OUDSTE kerk van nieuw zeeland staat
nou oud is het niet want het land is pas 150 jaar oud (nadat de engelse aankwamen)  dus dat zegt wel wat
verder wat rond gebanjert in de stad en geklungelt met een parkeergarage omdat de kaartjes automaat aan de rechter kant zit en ik een linksgestuurde auto rijd dus dat vergt wat lenigheid maar goed dat is het nadeel dan maar
ik sliep de eerste nacht in een hotel omdat ik verkeert gekeken had op me laptop haha erg handig maargoed alles is goed gekomen verder niet heel veel gedaan

08-01-2013

naar het albatros centrum op het uiterste puntje van de otago pensula
het was een mooi ritje om je stuurmanskunsten te bewijzen want de weg had zoveel bochten en harder rijden dan 25 km zat der niet egt in en moet ook nog wennen aan de mercedes !!
eenmaal aangekomen daar ben ik naar binnengegaan maar werd me gelijk verteld dat der maar 3 albatrossen waren en die zaten op nest en die kon je wel bekijken maar dat grapje ging 60$ kosten dus vond het al gouw prima en ben weer op tijd vertrokken naar me hostel midden in de stad
wat er prima uitzag en had een mooi zonnedek dus heb ff heerlijk in de zon gezeten en me mentaal voorbereid op me 300km trip naar Invercargill en Bluff

groetjes !!!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade