29 December - Oamaru an Moeraki Boulders

29 december 2012 - Timaru, Nieuw-Zeeland

Hello people,

hier weer een kort berichtje
Als eerst wil ik iedereen een Gelukkig en super 2013 wensen met het beste van alles

Zaterdag 29 december zijn we naar Oamaru geweest en ook naar het oude gedeelte (de haven van Oamaru )
en daar waren wat mensen in oude klederdracht te vinden en ook een hoop Antiek zaakjes met de mooiste antieke spullen !
verder zijn we een stuk door Oamaru gereden en daar zijn de huizen en gebouwen
gemaakt van Oamaru white stone dat komt uit hun eigen Quarry's (steengroeve's)
het is een appart wit geel soort steen

daarna zijn we doorgereden naar De Moeraki Boulders zijn hele apparte soort ronde steenen op het strand die door het eb en vloed rond zijn afgesleten !,
Volgends de Maori hebben de steenen een speciale kracht ...Als je het mij vraagt is het een mooi verkoop maori praatje maargoed je weet maar nooit !!
daarna nog even wat gegeten bij het restaurant en weer terug gereden richting Timaru en toen kwamen we ook nog langs Bij de steen die op 45 graden zuid ligt tussen evenaar en de Zuid pool tussen we liggen kwa weer beetje gelijk met Bordaux in zuid Frankrijk

eind Janauri ga ik een trip doen over het zuider eiland dus dan volgt er meer !!

1. Anita Drewes:
    4 januari 2013
    Hoi Ralf, allereerst wens ik jou, Jose en Peter een gelukkig en gezond 2013 !!
    Je hebt al heel wat gezien van het land ,het is onwijs leuk dat wij dat kunnen volgen mooie foto's enz.
    Wens je nog heel veel plezier en mooie avonturen !!
    groetjes Anita