16 december - Lake Opuah and Lake Tekapo

17 december 2012 - Lake Tekapo, Nieuw-Zeeland

Hello people of the Netherlands ,

Hier weer even een kleine Update !

vorige week zaterdag had Peter een Call out naar de dam van lake Opuah
dat is stuwmeer en de dam zorgt voor de stroom voor de opmiggende dorpen en gaat naar de krachtcentrale .Verder is het stuwmeer ook gemaakt om het water wat uit de bergen komt op te vangen omdat de boeren het nu dan uit de rivier kunnen oppompen om de landen te bewateren, voorheen waren ze puur afhankelijk van hoeveel der uit de bergen komt en nu word het gestremt en is er altijd water in de rivier dus een win win situatie zeg maar ! ik heb met peter ff een kijkje genomen in het turbine huis zelf !! de foto"s komen online !

Zondag 16 december -Lake Tekapo !

Het zou een erg warme dag worden er is 29 graden voor timaru voorspelt en land in waarts kan de Tempratuur nog wel wat oplopen !
Dus we gingen op pad en we zien wel en het  uitzicht daar was egt super mooi
er zit ook een soort mineraal in het water waardoor het water egt super blauw lijkt Dus kijk weer even de foto's !!! en ps  mijn laptop trekt de foto's uploaden niet echt dus ik ga me best doen deze week even alles up to date te zetten en alle foto's op de site zetten ik zeg alweer de groeten en jullie horen nog van mij !!

1. Ria spiering:
    19 december 2012
    Hoi Ralf,
    Wat een onwijs mooie foto's ! Fijn om te lezen dat je het daar zo naar je zin hebt.
    Geniet er lekker van. Weet niet of men in Nieuw Zeeland ook Kerst viert: hele fijne, gezellige dagen met je familie daar.
    Een heel goed 2013!!