30 november - To Toronga Zoo !

30 november 2012 - Sydney, Australië

Hello people ,

vandaag op de planning staat een uitstapje naar de world famous Toronga zoo !!.
der zijn 2 manieren om er te komen en nog een beetje met de Jetlag denk ik was ik weer lekker vroeg wakker maar vandaag was het ook gelijk de warmste dag ik denk zo'n 29 graden wel heerlyk leek het me.
het was ook helder met een blauwe hemel dus ideaal om een maar mooie plaatjes te schieten... en dat was het zeker .
Al vroeg op stap en er zijn 2 optie's om naar de Zoo te gaan dat is over de Harbour bridge naar Noord Sydney en dan recht op het eiland heb je een mooie berg en daar is de Zoo ,
of mijn keuze met de boot die vaart er zo rechtreeks heen dus lekker op het water en uitkijken in  verte zie je "The opra House " en The Harbour Bridge steeds kleiner worden een paar mooie kiekjes verder komen we aan bij de Toronga zoo warf waar het bootje zich aanmeert en de opvallend weinig mensen en Touristen de boot verlaten .
Maar er waren wel wat mensen die in de Dierentuin werkte dus verder niks van aangetrokken heb ik het bordje van de dierentuin aangehouden .... eigenwijs dat ik niet eerst even gewacht had (en ik wist dat het op een "berg"lag) ben ik de weg gevolgt maar de onder ingang ging pas om 11:00 open ... hmmm ik liep op slipper  maar de tocht naar boven tog gewaacht en het werd warm warm ... ik had het nooit moeten doen eenmaal boven had ik ik pijn in me voeten..
Maargoed eenmaal in de dierentuin was ik impressed door de mooie indeling en en de vogel show en de mooie ruimtes waar de dieren in zaten .. aan land gekomen en het was mijn laatste dag in Sydney had ik nog wat souveniertjes gekocht in Sydney en ben weer richting KingsCross gegaan

Die avond weer bij men hotel .. en was die fastfood wel beetje zat ook naa al dat super eten in het vliegtuig .. dus ik dacht ik ga gezond eten .. maar om nou egt uit eten te gaan in je eentje zag ik ook niet egt zitten dus afijn uit eindelijk bij een klein hoek pizzariatje belant en het zag er erg gezellig uit en de pizza zagen er ook goed uit en was nog leuke aanbieding  voor een biertje en een vrij grote pizza schat zo 40cm een 20$. dus ging het maar eens proberen en ik ging aan de bar zitten ende kaakel verse pizza werd voor me gemaakt door een jonge fransman die gelijk doorhad dat ik uit nederland kwam !.. wel grappig hij bleek de eigenaar te zijn van 2 "Madpizza " locaties in Sydney en zoals veel fransen had hij veel passie voor het eten en zowel voor de pizza als de side dishes ..
na even gepraat te hebben en genoten had van een heerlyk koud biertje en een heerlyke verse pizza in het avond zonnetjes in sydney te hebben gegeten heb ik hem bedankt voor de maaltijd en ben ik nog een biertje gaan drinken op het terras waar ik al eens heerlyk middag gegeten had gister .. maar na 2 biertjes in de zon dacht ik van mischien is het beter  dat ik mijn bedje opgazoeken en morgen vroeg op om naar het vliegveld te gaan voor me laatste vliegreisje van 3 uur en 2 uur tijdverschil naar Nieuw-zeeland !!